fredag den 25. oktober 2013

Et godt råd // brune øjne.

Så kom vi til brune øjne. Og der er altså mange muligheder! Man er derfor rigtig heldig hvis man har brune øjne. Det er ikke kun noget jeg siger fordi jeg selv har brune øjne, for jeg er jo ikke ude på at fremhæve nogen, men blot at give gode råd. Men det er altså fordi at brun indeholder lidt af alle primærfarver. For eksempel hvis du tager gul, blå og rød (primærfarverne) malling og blander dem, bliver det til brun. Det er derfor at stort set alle farver kan få brune øjne til at skinne lidt mere.

De bedste farver: Brune øjne kan klare alle regnbuens farver. Jordfarver og nude farver er fortrukne favoritter der altid holder. Men derudover er alle lyse farver gode! Alle de lyse farver, men også grøn, guld, brun, blå, grå, og lilla (og i deres nuancer) Kølige farver giver en rigtig god kontrast.

Undgå: Sort! Aldrig lav smokey eyes med sort, det er alt alt for mørkt, og så ligner det bare at dine øjne er sorte huler.

Eyeliner: Sort eyeliner er klart at fortrække til brune øjne. Men hvis din øjenskygge er lys, kan grå eyeliner skab et rigtig flot look. Du kan også supplere med en eyeliner i samme farve som din øjenskygge. Eksempelvis, marineblå eyeliner og blå øjenskygge.

Mascara: Sort mascara, åbner øjnene og vil fremhæve den varme farve.

Her er mange farver som alle sammen kan benyttes af brune øjne. Paletten er fra Urban Decay.
Den kan købes lige her // LINK

Jeg fik for nogen år siden lagt makeup, af en makeup artist. Jeg ville gerne have noget som ikke dominerede så meget, da jeg jo ikke var så gammel. Hun lagde en grå eyeliner og lyserød øjenskygge. Det så rigtig rigtig flot ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...